In & around my house

In & around my house

zondag 3 augustus 2014

my journey from Netherlands !!!





hallo allemaal  !!!
ik ben al weer een weekje  terug uit nederland  ..
Na een moeilijke heen reis ( die 24 uur duurde met het vleigtuig )maar
dat is een heel lang verhaal ..heb ik toch nog fijne dagen  gehad ..
De familie weer gezien en mijn jeugdvrienden ..

140 passagiers hebben doodsangsten uitgestaan op een Transavia-vlucht uit het Griekse Thessaloniki. Er was enorme turbulentie en de brandstof was bijna op. U ziet het in het Telegraaf TV Nieuws met Maarten Steendam.




Γεια  Σας  και κάλο μηνά !!!!


Έχω μια εβδομάδα που γύρισε από την Ολλανδία ..
Το ταξίδι από Θεσσαλονίκη  για  Amsterdam  ήταν μια τραγούδια ..
Φύγαμε από την Θεσσαλονίκη  για Αμστερδαμ μας είπαν να περάσουμε από
την  Καβάλα να πάρουμε άλλο κόσμο ....ήταν εκείνη  την μέρα που είχε κακοκαιριά..
ολλα ολλα 20 λεπτά με το  αεροπλανο   ...με του που φτάσαμε  κει είπε ο πιλότος πρεπει
να γυρίσουμε θεσσαλονικη  λόγο καιρό  ....άντε  ξανά πίσω  θεσ/νικη   ....περιμέναμε μέσα στο
αεροπλανο αρκετή ώρα ..για να μη σας κουράζω πολύ        ξανά πήγαμε Καβάλα   και στο τέλος
δυόμιση  ώρα την νύχτα έφτασα  σε ένα Ξενοδοχεία στην Ξάνθη ... και φύγαμε την άλλη μέρα
ύστερα από 24 ώρες  για την Ολλανδία .... παρόλα αυτά πέρασα καλά στην  Ολλανδια ....





De uitzicht van mijn moeders balkon  !!!!
Η θέα από το μπαλκόνι της  μαμάς   !!!!!
 


Het was ook lekker warm in Nederland soms wel 34 graden ..iedereen ging zwemmen.
maar wij gingen  met mijn klein nichtje na de dieretuin en omdat het zo warm was
hadden we een heel dierentuin voor ons alleen ..

Είχε κάλο καιρό στην Ολλανδία  με ζεστή μεχρι  και 35 βαθμούς..όλοι πηγαίνανε
για μπάνιο αλά εμείς με την μικρή μου ανιψιά πήγαμε στο ζωολογικό κήπο ..
Είχε μια ησυχία ..εμείς και τα ζώα  










         
                                                             uitzicht over de stad  !!!!
                                                              Η πόλη από ψηλά !!!!!










                                             
                                                   
                                      nog een paar mooie foto's
                                      ακόμα λίγες φωτογραφίες....









    Aan alle goede dingen komt (helaas) een eind  ...
    ik moest weer terug na mijn andere familie  en gelukig
    deze keer in nog geen 3 uurtjes  ..

    και δυστυχως  έπρεπε να γυρίσω πάλη ..
    στην άλλη οικογένεια μου ..

    και ευτυχώς σε λιγότερα από τρεις ώρες










24 opmerkingen:

  1. Ταλαιπωρήθηκες βέβαια για να πας, αλλά αφού πέρασες ωραία, όλα καλά !!
    Τι καταπληκτική θέα είναι αυτή !!!
    Πρέπει να είναι ωραία χώρα !!!
    Καλό Αύγουστο να περάσεις τώρα εδώ !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ευτυχώς πέρασα καλά και ξεχασαμε γρήγορα την ταλαιπωρία....
      Όμορφη είναι η Ολλανδία η κάθε χωρά έχει την ομορφιά του ..
      κάλο μηνά και σε σένα Ρανια μου .....φιλιά

      Verwijderen
  2. Ωραίες φωτογραφίες μας έφερες από την πατρίδα σου, Ειρήνη μου!!!!
    Πολύ μου αρέσει η Ολλανδία και έχω πάει αρκετές φορές!!!!
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. καλή εβδομάδα και σε σένα Μαριε -Αννε μου !!!
      Ξέρω που πήγες στην Ολλανδια και είχες και συνεργασία..
      μας εχεις αφιερώσεις και μια ανάρτηση για την Ολλανδια ..
      καλη εβδομαδα και σε σενα και πολλα φιλια

      Verwijderen
  3. Lieve Nieneke,
    Gelukkig is de terugreis sneller gegaan. Ja, het is niet leuk als er iets is met je vlucht; hebben we ook meegemaakt hoor. Maar als je vergelijkt met vlucht MH17 dan mogen we met z'n allen niet klagen... Zoveel verdriet voor duizenden mensen die een dierbare verloren en op zo'n gruwelijke manier. Terrorisme is erg en het kreupelt de hele wereld.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lieve Mariette ..
      het was echt een lang verhaal we vlogen maar van de ene vliegveld na de anderen ..en op het laats brachten ze ons onder in een hotel nog eens in een anderen stad in een andere provincie ....ja die vlucht van MHV17 was een dag later .....en de lichamen kwamen in Eindhoven aan mijn geboorte plaats ...tegen over mijn moeders huis was een kapelletje waar mensen bloemen en een kaarsje konden aansteken ..er heersde ook veel verdriet in
      nederland bij al de mensen ....maar ik ben gelukkig weer thuis en kan alles nog na vertellen ...heel veel liefs

      Verwijderen
  4. Καλώς μας ξαναήρθες !!!!! Τί όμορφες φωτογραφίες !!!!!! Δεν έχω πάει ποτέ στην Ολλανδία και ταξίδεψα μαζί σου !!!!!
    Καλή εβδομάδα , Ειρήνη μου !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Μακάρι να είχα πολλα λεφτά να σας πάω μια βόλτα στην
      Ολλανδια ...μια αεροπλανο με την μπλογκογειτονια μας
      Τη όμορφα θα περνούσαμε...... τα βλέπαμε και της μπλοκοφιλλες απο
      την Ολλανδια .....καλή εβδομάδα Νικη μου ..φιλιά

      Verwijderen
  5. Wat een toestand met dat vliegtuig. Vervelend zoveel vertraging. Maar je hebt een lekkere tijd in Nederland gehad. Mooi weer, dierentuin, weer even de nederlandse lucht opgesnoven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nederlandse lucht en heel mooi weer ....iedereen liep te
      puffen in nederland maar wij zijn het inmiddels wel gewend de warmte..
      hahaha.....veel liefs

      Verwijderen
  6. Καλή βδομάδα και καλό μήνα!!!!Τι όμορφο μέρος, σε αποζημιωσε τουλάχιστον για την ταλαιπωρία!!!Φιλιά!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ευχαριστω κοριτσια !!!!!
      κάλο μηνά και φιλάκια

      Verwijderen
  7. fijn dat je familie hebt bezocht. in het echt is het toch beter he? je kan iemand aan kijken en een knuffel geven.
    hoop dat het weer genoeg energie gegeven heeft, en dat de heen reis maar snel vergeten mag worden.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger gingen we op vakantie na griekenland en nu andersom
      kom ik op vakantie in nederland ..ik ben namlijk half nederlands en half
      grieks ....het gaat tegenwoordig wel wat makkkelijker met het praten via skype en f.b enz ..maar zo als je al zei ff een knuffel is toch leuker ...
      heel veel liefs

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. Ευχαριστώ Μαρία Ελενα ..
      φιλάκια

      Verwijderen
  9. Hoi Nieneke,

    Een vlucht die nog lang in het geheugen zal blijven hangen,bah wat een toestand heb je mee gemaakt op weg naar Nederland.
    Fijn om te lezen dat je genoten hebt tijdens je vakantie week bij je moeder
    Had nog even de stille hoop dat jij op mijn uitnodiging in zou gaan,
    maar kan ook heel goed begrijpen dat je alle tijd aan je familie wilden besteden.

    Zie ook voor mij bekende plekken op je foto's,Cafe Restaurant De Zwaan in Son,sfeervol trefpunt voor hapje en drankje,toen mijn schoonvader 80 werd hebben wij daar familiefeest gehad,mijn man en ik hadden dat geregeld en alle gasten riepen over het lekkere eten.

    Lieve groet,
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi ger ..
      Als eerste wil ik je zeggen dat ik graag op je uitnodiging in was gegaan..
      maar met dat gedoe met die de heenreis was ik al 2 dagen van mijn tijd
      kwijd ..ik kwam voor 9 dagen en bleven er nog maar 7 over ....maar de volgend keer kom ik zeker......Het uitzicht over eindhoven is vanaf mijn broers ze balkon ...22 hoog...... tot de volgende keer ...

      lieve groet ....

      Verwijderen
  10. Καλημέρα Ειρήνη!!Καλό μήνα!!!Τί πανέμορφες εικόνες!!Τί υπέροχα τοπία!!
    Ταλαιπωρήθηκες πολύ για να πας, αλλά αφού πέρασες ωραία τέλος καλό,όλα καλά!!
    Φιλάκια!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Οταν περνάς καλα τότε χαλαλίζεις και τις ταλαιπωρίες και όλα .. στο τελος σου μενουν μονο τα όμορφα.. να θυμασαι... καλο Σαββατοκύριακο ... φιλακιααααα

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ειρηνη μου τι θεα αυτη της μαμας σου!! και τι γραφικα ολα στην Ολλλανδια, ωραια χωρα, αντε καλη επιστροφη στα εδω!! φιλια πολλα!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Πανέμορφη χώρα,ωραίες εικόνες,με ταξίδεψες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!!!!!!!!!1

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ωραίες οι φωτος από την πατρίδα σου...και η θέα της μαμάς σου όμορφη..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. This blog has lots of extremely useful stuff on it! Cheers for informing me.Incredibly Too bad there arent many blogs of this calibre today. Xtrasize I think the second paragraph pretty much says everything.Please message me with some pointers on how you made this website look like this, Id appreciate it.http://realcemasculinobr.com/xtrasize/



    BeantwoordenVerwijderen